Jak może wyglądać dietetyczna kolacja?

W trosce o utrzymanie zgrabnej figury zwykle rezygnujemy ze spożywania wieczornego posiłku. Na przekór powszechnie panującej ocenie, takie postępowanie to błąd i często przyczynia się nie do utraty wagi, lecz wręcz do jej zwiększenia. Kolacja jest bowiem jednakowo istotnym posiłkiem jak na przykład obiad czy drugie śniadanie. Omijanie jej niejednokrotnie może przyczynić się tylko do wzrostu nadwagi, braku możliwości zrzucenia kilogramów czy też do znacznego spowolnienia przemiany materii.
Należy więc mieć na uwadze, iż lekka kolacja jest niezwykle istotnym posiłkiem. Większość nie wie jednak, z jakiego typu składników ma się ona składać, by prowadziła do ubytku wagi oraz zachowania szczupłej sylwetki. Będąc na diecie, nie wolno jeść w trakcie swojego ostatniego posiłku danego dnia węglowodanów. Dobra kolacja w trakcie diety powinna zatem składać się tylko z jarzyn i z produktu białkowego.
Stworzenie delikatnej kolacji z tych produktów nie jest jednak trudne. Można bowiem zjeść wieczorem prostą sałatkę w stylu śródziemnomorskim i odtłuszczony serek wiejski, albo też zrobić jajecznicę z dwóch jajek smażonych na kilku kroplach oliwy i sałatkę z pomidorów. Dobrym wyborem na kolację będzie również ryba – należy tylko pamiętać, by była ona chuda. Niewskazane jest zatem jedzenie takich ryb jak śledź, łosoś czy też tuńczyk w oliwie lub też halibuta – trzeba zastąpić je na przykład chudym pstrągiem czy tuńczykiem, ale w sosie własnym. Należy także postarać się codziennie jadać inny produkt białkowy na kolację, by dostarczyć do organizmu jak najwięcej niezwykle ważnych, różnorodnych witamin i składników mineralnych.